Modzel z odciskiem

Wywiad podologiczny

Klientka lat 65, od wielu lat lecząca się z powodu RZS (reumatoidalne zapalenie stawów); dodatkowo zaawansowana deformacja obu stóp z powodu paluchów koślawych (hallux valgus) i palców młoteczkowatych. Klientka cierpi również z powodu żylaków podudzi. Kobieta zgłasza się na wizyty do gabinetu I-KOSMETYKA w Sieradzu co 4-10 tygodni (w zależności od stanu zdrowia: w trakcie zaostrzenia procesu chorobowego pacjentka przebywa w szpitalu).

Przebieg terapii

Wszystkie dotychczasowe wizyty w gabinecie I-KOSMETYKA obejmowały opracowanie płytki paznokciowej oraz usunięcie zrogowaciałego naskórka ze stóp, w tym odcisków i modzeli (na II palcu stopy prawej – grzbietowa okolica I-go stawu międzypaliczkowego, przodostopie stopy prawej na wysokości głów II i III kości śródstopia). Przed kolejną wizytą klientka zgłosiła silną bolesność uciskową stopy prawej. W czasie wizyty stwierdzono na przodostopiu stopy prawej, obecność zbiornika z wysiękiem ropnym (widoczny na załączonym zdjęciu). Zabieg podologiczy objął usunięcie modzela wraz z odciskiem (frezami ściernymi, próżniowymi oraz diamentową kulką), otwarcie, opróżnienie oraz oczyszczenie przestrzeni wokół modzela. W celu przyspieszenia gojenia oraz zmniejszenia ryzyka infekcji zastosowano i jednocześnie zalecono stosowanie Octeniseptu i Diabetegenu pod opatrunek przeciwuciskowy. Wizyty kontrolne odbywały się co ok. 7 dni.

Pełne wygojenie nastąpiło po ok. 4 tygodniach.

a modzel z odciskiem otoczony zbiornikiem ropnymModzel z odciskiem otoczony zbiornikiem ropnym

a opróżniony zbiornik ropny i usunięty odciskOpróżniony zbiornik ropny i usunięty odcisk

Iga Misiak-Stodulska
Specjalistyczny Gabinet Kosmetyczno-Podologiczny