Czasowa rekonstrukcja paznokci zmienionych chorobowo

paznokcie zmienione chorobowo - rekonstrukcja paznokci

Rekonstrukcja paznokci

Częstym problemem klientów, zgłaszających się do naszego gabinetu jest deformacja płytki paznokciowej palców stóp. Przykładem może być młoda kobieta, która około 2 lata wcześniej uległa urazowi stopy prawej. W wyniku tego zdarzenia powstał krwiak pod paznokciem pierwszego palca. Z opisu klientki wynika, że paznokieć „zszedł” i od tego czasu nigdy nie odrósł w prawidłowej formie. Dodatkowo po jakimś czasie pojawiły się także nieprawidłowe zmiany w obrębie paznokcia pierwszego palca stopy lewej. Na zlecenie lekarza dermatologa kobieta stosowała krótkotrwale lek przeciwgrzybiczy. Z obawy przed potencjalnym bólem klientka nie szukała nigdzie indziej pomocy.

Pierwsza wizyta w gabinecie podologicznym

usunięcie części paznokci zmienionych chorobowo - rekonstrukcja paznokcimiała na celu pobranie materiału do badań laboratoryjnych oraz usunięcie zmienionej płytki paznokciowej. Zabieg był całkowicie bezbolesny – został przeprowadzony z użyciem specjalnych frezów i cęgów.

Odkryte łożyska paznokci zostały zabezpieczone balsamem propolisowym i opatrunkami. Przez okres oczekiwania na wyniki zalecono stosowanie serum regenerującego.

Badania laboratoryjne wykazały obecność bakterii chorobotwórczych oraz grzybów pleśniowych.

WYNIK BADANIA MYKOLOGICZNEGO Z DNIA 26.08.2014 r.

Paznokieć stopy prawej tlenowo: Staphyloccocus Haemolyticus – szczep metacylinowrażliwy; Acinetobacter Species. Paznokieć stopy lewej tlenowo: jw.Badanie na beztlenowce negatywny – potwierdzono obecność drobnoustrojów jw.

WYNIK BADANIA MYKOLOGICZNEGO Z DNIA 26.09.2014 r.

Pierwszy palec stopy lewej: dermatofity, grzyby pleśniowe, grzyby drożdżopodobne wynik ujemny. Pierwszy palec stopy prawej: dermatofity i grzyby drożdżopodobne wynik ujemny; grzyby pleśniowe – stwierdzono Scopulariopsis brevicaulis – do terapii dermatologicznej.

Klientka podjęła leczenie zlecone przez lekarza dermatologa. Po terapii naturalny paznokieć nie wykazywał żadnych patologicznych zmian. Zaobserwowano jedynie bardzo powolny odrost.

Druga wizyta w gabinecie podologicznym

czasowa rekonstrukcja paznokci zmienionych chorobowoze względów estetycznych zdecydowano o wykonaniu rekonstrukcji paznokci.

W celu stworzenia „nowego” paznokcia użyto akrylu wzbogaconego w jony srebra. Rekonstrukcja paznokci została wykonana na szablonie, co umożliwiło stworzenie przestrzeni między łożyskiem, a płytką paznokciową. Pozwala to na swobodny dostęp powietrza oraz utrzymanie właściwej higieny. Niezależnie od tempa wzrostu paznokci, a także trybu życia i zwyczajów higienicznych klientki zaleca się kontrolę i w razie potrzeby odnawianie rekonstrukcji co około 1 do 1,5 miesiąca.

Iga Misiak-Stodulska

Specjalistyczny Gabinet Kosmetyczno-Podologiczny