Palce młotkowate – usunięcie odcisku

Przedstawiamy kolejny przypadek podologiczny, opisujący usunięcie odcisku wykonane w Centrum Dermatologiczno-Alergologicznym DERM-Al w Sopocie.

Opis przypadku:

Kobieta lat 58, w wywiadzie niedoczynność tarczycy. Na podstawie oględzin stóp stwierdzono występowanie tzw. płaskostopia poprzecznego oraz palców młotkowatych.

Na stronie grzbietowej czwartego palca lewej stopy, w okolicy paliczka dalszego zlokalizowany odcisk. Występuje silny ból.

Zmiana i objawy nasilające się od 5-6 miesięcy. Pacjentka prowadzi stojący tryb życia, ze względu na pracę zachodzi konieczność noszenia obuwia wizytowego.gabinet-podologiczny-sopot

Zabieg podologiczny:

Po dezynfekcji stóp, odcisk zmiękczono preparatem na bazie mocznika. Zrogowacenia powierzchowne usunięto kapturkiem ściernym (7mm, gradacja 60), natomiast czop rogowy wraz z rdzeniem wyfrezowano za pomocą frezów różyczkowych oraz pęsety. Nierówności naskórka wygładzono kapturkiem ściernym (7mm, gradacja 150).

gabinet-podologiczny-w-sopocie-podolog-sopot

Po zabiegu miejsce po odcisku zabezpieczono jałowym opatrunkiem z odciążeniem.

Zalecenia:

Stosowanie kremu na bazie mocznika (10%). Zastosowanie wkładek ortopedycznych oraz uważny dobór obuwia. Kontrola za 2 tygodnie.

Komentarz:

Hiperkeratoza jest reakcją obronną skóry na nadmierny ucisk/ tarcie. Wraz ze wzrostem warstwy rogowej naskórka, zwiększa się prawdopodobieństwo wytworzenia się rdzenia. Ból wynika z faktu, że potrafi on sięgać zakończeń nerwowych.

Zabieg przeprowadziła:
podolog, mgr. Monika Anhalt – Szawłowska

DERM-AL
Sopot, ul. Armii Krajowej 116/5
tel. 58 551 62 45
www.derm-al.pl

gabinet podologiczny w sopocie-podolog-sopot

Chcesz zamieścić swój artykuł ?

ZADZWOŃ !!!

tel. 605 780 801