Wykorzystaj ten czas odpowiednio.

66

Decyzja o zamknięciu gabinetu w związku z pandemią Koronawirusa (SARS-CoV-2, który wywołuje chorobę COVID-19) była dla Ciebie bardzo ciężka?

Zastanawiasz się jak poradzisz sobie pod względem finansowym, po tak długim przestoju Twojego gabinetu/gabinetów?

Wszyscy traktujemy zawód Podologa jako zawód medyczny, choć jeszcze nie jest on unormowany. To powinno pomóc Nam w podjęciu słusznej decyzji o odizolowaniu Nas i pacjentów, a co za tym idzie zmniejszeniu ryzyka zarażenia się wirusem.

Ale jak wykorzystać ten czas ‘’kwarantanny’’, aby był on produktywny pod względem biznesowym? Oto kilka rad, które mogą przydać się w tym trudnym dla Nas przedsiębiorców czasie.

  1. Budowanie marketingu swojej firmy.

Posiadasz stronę internetową, profil na Facebooku oraz Instagramie? Jeśli tak, to warto rozważyć jego odświeżenie lub po prostu reaktywacje. Często przy natłoku pacjentów, nie mamy czasu na prowadzenie swojego fanpage’a lub nawet zmiany cennika na swojej stronie internetowej. Często są to czynności, które wybiegają po za nasze zdolności i musimy brać do tego firmę zewnętrzną. A może warto wykorzystać ten czas na naukę? Obsługa profilu biznesowego na FB, Instagramie czy może nawet dla bardziej ambitnych – modyfikacja swojej strony internetowej postawionej na platformach typu Joomla czy WordPress, pomoże zaoszczędzić Wam znaczną ilość pieniędzy teraz, ale również na kolejne lata prowadzenia Waszego gabinetu.

To dla mnie za trudne – powiecie. Oczywiście, nie jest to prosta sprawa, tak jak dla informatyka założenie klamry (prawdopodobnie spowodowałoby jego omdlenie 😊) Ale czego nie robi się dla samorozwoju?

Od czego zacząć? Zacznij od remanentu marketingowego!

Przeanalizuj jak wygląda Twój biznes pod względem reklamy, loga, strony internetowej. Czy masz wizytówki, ulotki oraz informatory dla swoich pacjentów. Czy wiadomości na tych materiałach są aktualne? Jeśli nie, to przeznacz dzień czasu na stworzenie lub przygotowanie dla informatyka treści, które mają znaleźć się na tych materiałach. Znajdź grafiki, zdjęcia (najlepiej wykorzystaj swoje) , które mogą być użyte do tych produktów.

Jeśli masz zdolności w tym kierunku, zrób to sam – zaprojektuj, narysuj, stwórz materiały, które po powrocie/otwarciu gabinetu przydadzą Ci się w jego prowadzeniu. Marketing to temat rzeka – dlatego na dniach pojawi się na naszym portalu oddzielny artykuł w tym temacie.

2. Porządki w dokumentach

Karty pacjentów, dziennik sterylizacji, faktury zakupowe – często brakuje czasu żeby zrobić z nimi porządek. Kup lub zamów przez internet, kilka segregatorów, które pomogą Ci w okiełzaniu tego bałaganu. Jeśli prowadzisz karty w formie elektronicznej sprawa będzie prostsza – odpalasz komputer, tablet czy komórkę i przy kawie możesz zacząć uzupełniać karty pacjentów. Jeśli robisz zdjęcia przypadków – przypisz je do konta pacjenta, wiele programów rejestracyjnych jak booksy, pozwala na dodanie zdjęć do karty pacjenta.

Pamiętaj o prowadzeniu dziennika sterylizacji – jest to wymagane przez Sanepid, ale przede wszystkim chroni Ciebie przed ewentualnymi roszczeniami pacjentów. Wpisuj do każdej wizyty pacjenta nr sterylizacji – będziesz mieć porządek i spokój na przyszłość.

3. Odświeżenie gabinetu

Od kilku miesięcy patrzysz na ścianę przy kąciku dla dzieci i nie miałaś czasu wezwać fachowca, który zamaluje przypadkowe oczywiście malowidła dzieci, bo zabrakło kolorowanek? 😊 A może zacieki na ścianie przy umywalce nie przeszkadzały Ci przy natłoku pacjentów? Malowanie ścian jest mniej skomplikowane niż malowanie swoich paznokci – na pewno dasz radę!

kiedy jak nie teraz?

Jeśli Twój gabinet nie wymaga malowania, to po prostu posprzątaj go na błysk, zdezynfekuj całkowicie wszystkie przedmioty, podłogi i sprzęt. Zrób porządek w narzędziach, może już jakieś cęgi wymagają naostrzenia lub wymiany, a frezy stępiły się już całkowicie. Opatrunki mieszają się z odciążeniami, bo brakuje Ci miejsca w szufladzie? Ikea zamknięta, ale segregatory, kuwetki oraz inne pomocne akcesoria można dostać przez internet z dostarczeniem pod drzwi lub do paczkomatu.

Twój fotel ma już popękaną skórę, rysy od narzędzi lub po prostu wymaga wyczyszczenia? Środki do renowacji skóry lub krem Nivea, często mamy w domu, a jak nie to allegro na pewno pomoże w tym temacie. Znacie może magiczną gąbeczkę? Czyści pięknie fotel przy użyciu tylko samej wody – najprostszy sposób, a fotel będzie jak nowy 😊

4. Odwołanie wizyty – priorytety

Zamknięcie gabinetu wiązało się z odwołaniem wielu wizyt na najbliższe tygodnie. Część z tych pacjentów prowadzimy od kilku miesięcy i przerwa 2-3 tygodniowa, może nam bardzo spowolnić naszą terapię. Warto skontaktować się telefonicznie z takim pacjentem i zapytać jak wygląda sprawa? Jeśli uczyłyśmy pacjenta jak aplikować tamponady, to może warto zapytać czy mu się nie skończyły, lub czy stan zapalny się zmniejszył?

Warto zrobić również listę pacjentów odwołanych z odpowiednią kategorią, np:

  1. Priorytet – pacjent który wymaga umówienia wizyty jak najszybciej – prowadzona terapia, duży stan zapalny a może roszczeniowy klient?
  2. Neutralny – czyli możemy sobie pozwolić na umówienie go za miesiąc lub dwa
  3. Nowy – pacjent o którym nic nie wiemy, bo po raz pierwszy się do nas umówił – warto zadzwonić do takiego pacjenta, zapytać z jakim problemem się do Nas zgłosił, pokazać zainteresowanie, aby faktycznie u Nas został. A może uda się mu pomóc przez telefon? Doradzić coś?

5. E-wizyta, czy to możliwe u Podologa?

Szkolenia przez internet, nauka szydełkowania, a może porady podologiczne? W dobie ogólnodostępnego internetu, mamy więcej możliwości dotarcia do pacjenta, tak samo pacjent może łatwiej dotrzeć do Nas.

Skape, messanger lub bardziej profesjonalne narzędzia do video-rozmowy mogą pomóc Nam w kontakcie z pacjentem, którego prowadzimy od kilku miesięcy. A czasem zdjęcie, które Nam wyśle pacjent, może pomóc w prowadzeniu zdalnie terapii. Możecie pomyśleć  – ale co będę z tego miała? Przede wszystkim pomagać – jest to domena zawodu medycznego. Nawet jak nie uzyskamy dochodu przez takie e-porady, to Nasz pacjent będzie obsłużony profesjonalnie, dopieszczony oraz poleci Nasz gabinet kolejnym osobom.

Jeśli w/w punkty nie będą możliwe do wykonania, ze względu na opiekę nad dziećmi lub przymusowe pozostanie w domu w czasie kwarantanny, to wykorzystaj ten czas na budowanie relacji z rodziną. Często zapominamy o tym, że biznes nie powinien być u Nas na pierwszym miejscu, ale życie Nas do tego zmusza. Spędzenie kilku dni z naszymi dziećmi, będzie dla nich i dla nas bezcenne !

Przygotował: Michał Baryń – biznesmen, wykładowca, ojciec.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here